Zawodowo zajmuję się kilkoma obszarami. Pierwszy z nich to prowadzenie szkoleń i edukacja. Zaczynałam od prowadzenia warsztatów dla młodzieży szkół ponadpodstawowych, głównie z obszarów takich jak radzenie sobie ze stresem, lepsze zapamiętywanie, wystąpienia publiczne, autoprezentacja czy zarządzanie własnym czasem. Po prawie dwóch latach i około 200 godzinach warsztatów postanowiłam rozwijać się trenersko w obszarze biznesu. Zanim wkroczyłam w ten świat, spędziłam rok jako Product Manager w jednej z dużych poznańskich firm, mając pod sobą pięć wymagających produktów. To, co było cenne w tym doświadczeniu, to zanurzenie się w świecie dużej firmy, poznanie od podszewki wielu mechanizmów, niestety większości wadliwych, które uniemożliwiają organizacji zdrowy rozwój. Często zadawałam sobie pytanie „dlaczego to tak wygląda? Czemu tego nie zmienią?”. I wtedy nadszedł moment, w którym stwierdziłam że chcę pomagać firmom zmieniać to, co nie pozwala im wzrastać, to co stresuje ich pracowników i doprowadza do sytuacji, w której kluczowi pracownicy odchodzą do konkurencji. Dlatego zaczęłam rozwijać własną firmę szkoleniową, trafiając z ofertą do mikro, małych, średnich i dużych firm, prowadząc zarówno warsztaty, wykłady jak i całodniowe szkolenia. Do tej pory przeprowadziłam ponad 100 godzinach tego typu aktywności, co pozwoliło mi zbudować zaplecze trenera bogate w studia przypadków, gry dydaktyczne, symulacje i praktyczne ćwiczenia, które nadal rozwijam. Obecnie należę do prestiżowego Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu, co również pomaga mi się dalej rozwijać i zdobywać kolejne doświadczenia trenerskie.
Drugim moim obszarem zawodowym jest dydaktyka. Jako wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej i Uniwersytetu SWPS w Poznaniu, od trzech lat prowadzę ćwiczenia z 12 przedmiotów i wykłady z dwóch obszarów. Moje przedmioty dotyczą głównie zarządzania m.in. zarządzanie kapitałem ludzkim, zarządzanie talentami, zarządzanie zespołem, ale też przeciwdziałanie patologiom w organizacji, psychospołeczne problemy w organizacji, psychologia poznawcza czy rozwój umiejętności trenerskich.
Ćwiczenia traktuję jak mini szkolenia- każde prowadzę formą warsztatową, wprowadzam cykl Kolba czyli najbardziej efektywny sposób nauczania dorosłych, studenci podczas zajęć często odbywają symulacje, wcielają się w role, rozwiązują trudne przypadki z różnych firm, a dzięki temu uczą się praktycznych umiejętności. Przeprowadziłam już ponad 1300 godzin dydaktycznych i miałam okazję uczyć około 2000 studentów, co jest dla mnie szczególnie ważne w kontekście ankiet semestralnych- otrzymałam średnią ocenę 4,9 na 5,0, co jest bardzo wysokim wynikiem. Najwięcej energii dodają mi wypowiedzi studentów, którzy twierdzą, że to były ich najbardziej praktyczne zajęcia, najwięcej się nauczyli, najchętniej na nie przychodzili.
Trzeci obszar to pisanie. Zajmuję się tym już ponad 10 lat, zaczynałam od krótkich artykułów do lokalnej gazety, potem zaczęłam współtworzyć portal o treściach psychologicznych dla rodziców małych dzieci, a później zaczęłam pisać do czasopisma Życie Szkoły czy Głos Pedagogiczny. Przez dwa lata była redaktorem prowadzącym kwartalnika Doradztwo Zawodowego w Gimnazjum i Szkole Ponadgimnazjalnej, gdzie realizowałam się z obszaru psychologii rozwoju kariery zawodowej i rekrutacji. Stricte zarządzaniem i psychologią zajmowałam się, pisząc artykuły edukacyjne dla Banku PKO BP, z którym współpracowałam prawie dwa lata jako ekspert ds. edukacji finansowej dzieci i dorosłych. Moje publikacje oraz wystąpienia można również znaleźć na różnych portalach m.in. onet biznes, newseria czy infowire. Pisanie rozwijam również na blogu, do którego lektury serdecznie zachęcam.